tirsdag 29. august 2017

Bursdagskaker til en 3åring

11.august ble sønnen vår 3 år og selvsagt måtte jeg diske opp med litt sjørøverkaker siden han er veldig opptatt av Sabeltann for tiden.

Sabeltannkaken er en sjokoladekake med oppskrift fra TV2. Jeg har pyntet den med "sand". Tips og idé på sanden er fra Tonerose sin blogg.

Skatten er ulik kakepynt jeg har kjøpt ferdig og mixet, og det ser jo faktisk ut som ekte krystaller, diamanter og gull....gjør det ikke?

Myntene langs kaken er sjokolademynter kledd i gullpapir.

Jeg lagde i tillegg noen muffins/cupcakes siden jeg hadde kjøpt sjørøverformer og flagg. Oppskriften her er fra Trines matblogg og dette er sitronmuffins

Jeg hadde igjen så mye kjeks-sand at jeg la et lag i bunnen av fatet før jeg satte muffinsene oppå.

Muffinsene er også pyntet med samme blanding med kakepynt.



Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin