fredag 30. desember 2016

Topp 10 fra 2016

For 8.året på rad titter jeg tilbake på året som har gått og plukker ut mine Topp 10-kreativiteter. Etter at jeg fikk barn, har dessverre tiden til scrapping blitt redusert og jeg føler at jeg ikke lenger har tid til å kose meg lenge med hver ting jeg lager. Det blir derfor mange hurtig-LOer. Det er uansett koselig med et tilbakeblikk og litt mimring om det jeg har laget. Rekkefølgen på listen under er tilfeldig. 

Mine tidligere Topp 10-lister finner du her

1. Blinkskudd
Jeg er veldig glad i dette bildet og det å lage en LO med det var utrolig gøy. Dette var en LO som bare falt på plass av seg selv, både med farger, ark og pynt. Jeg liker veldig godt de oransje kontrastene som matcher fargene i bildet. 

2. Gode minner
Jeg så en LO som Tone K hadde laget og likte veldig godt bakgrunnen hennes. Jeg hadde derfor lyst til å prøve noe av det samme og det resulterte i en skikkelig lag-på-lag LO med mixed media i bøtter og spann. Utrolig gøy å lage og det blir garantert ikke siste gangen med en slik bakgrunn.

3. Liten sjørøver
Dette er en LO det var utrolig gøy å lage og jeg følte denne ble litt "tilbake til der alt startet". Grunnen til det er at det er en enkel LO med bla sjørøver-kartet jeg har laget selv fra bunnen av. Skikkelig gøyal LO å lage og en side jeg umiddelbart ble veldig glad i.

4. Lysglass
Jeg er veldig glad i lysglass og dette glasset glasset ble både enkelt og dekorativt synes jeg. Det skal ofte ikke så mye til før det blir nok pyntet. Også er det alltid gøy å lage noe som faktisk kan brukes.

5. Helt ny i verden
Det å scrappe det aller første bildet som ble tatt av min sønn, var utrolig koselig og spesielt. Jeg ville bevisst lage en sart LO og det synes jeg at jeg fikk til. Dette bildet gjør at jeg er ekstra glad i denne LOen.


6. Awesome
Jeg liker dette bildet så godt, jeg synes det viser både kjærligheten og nærheten som er mellom oss. Jeg har valgt å scrappe det i en litt røff stil og synes det ble en fin kontrast til bildet.

7. Mai 2016
Dette er en LO jeg brukte masse tid på å lage og jeg koste meg med alle de små detaljene. Jeg bruke en skisse som utgangspunkt og det var både utfordrende og spennende. Og så synes jeg disse bildene som oser av sommer-glede er så koselige.

8. Syk
Sønnen vår har dessverre vært mye syk og jeg ville lage en LO av det også, siden livet både er oppturer og nedturer. I sykdomsperiodene har vi hatt mye nærhet med bæretøy, for å gi han trygghet og for at han skulle få sove best mulig. Jeg valgte å lage en LO som matchet bæretøyet mitt.

9. Nyfødt
Ennå en LO med min nyfødte sønn. Også denne har jeg laget i sarte farger og med dus pynt. Jeg liker dette bildet så godt og koste meg veldig med å lage denne LOen av den grunn. Det er koselig å mimre litt.

10. Konfirmant 
Det siste prosjektet jeg har valgt ut, er et litt røft konfirmasjonskort som jeg laget til vår niese. Jeg synes kombinasjonen av farger og pynt er perfekt til ei ungdommelig jente og stjernen jeg ha brukt blir så dekorativ når den settes sammen med bildet på denne måten.

Det var min lille mimre-liste fra 2016. Jeg håper du har likt å kikke på listen min. Ekstra glad blir jeg dersom du legger igjen en hilsen og kanskje forteller hvilket av mine prosjekter du likte best.

1 kommentar:

Tone K. sa...

Her var det virkelig mye flott Kristin :)
Jeg gleder meg til å se mer fra deg i 2017 og se de flotte bildene av at poden blir større og større :)
Takk for det gamle og et riktig Godt Nytt År til deg og dine.
Klem

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin