onsdag 27. november 2013

Dekorert vinflaske

Denne artikkelen er skrevet for Team Scrapping på scrapping.no, den kan også sees her.


Å gi bort vin kan være veldig hyggelig, men ennå hyggeligere er det å gi bort en spesieltilpasset vin. Jeg har derfor dekorert to vinflasker med etikett perfekt for mottakerene. Jeg har også laget en enkel tutorial for hvordan man lager denne.

Jeg har brukt ei helt vanlig flaske med rødvin.
Jeg har først laget selve etiketten jeg vil bruke. Jeg har laget den på papir, scannet den inn, lagt på tekst digitalt og deretter printet ut. Jeg har printet ut på glossy fotopapir, men det kan være smart å benytte tynnere papir. Min etikett ble nemlig ganske stiv og ble derfor litt tyngre å lime fast.

Klipp ut motivet og legg det med motivsiden ned på et limark.Limark er et ark med lim på begge sider

Klipp ut motivet du limte fast.

Dra av beskyttelsesarket på limarket. Du får nå et motiv som har en limhinne på seg.

Jeg tar så et gjennomsiktig plastark (transparent-ark) og limer motivet fast til dette. Bildet viser blått underlag, men det blanke arket ligger oppå dette og synes ikke så godt på bildet.

Klipp ut motivet av det gjennomsiktige arket og du har nå et motiv som ser slik ut. Det har en blank og glatt overflate.

Legg motivet så på limark en gang til, slik at det blir lim på baksiden.

Klipp ut motivet, dra av beskyttelsesplasten og lim fast til flasken.

Slik ble vinflaskene ferdig dekorert.


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin