mandag 26. november 2012

Shimmer-spray

Denne artikkelen er skrevet for "De kreative" på scrapping.no, den kan også leses her.

LindysStamp Gang har noen skikkelig kule (og lekre) shimmer-sprayer jeg aldri før har sett maken til. Det er nesten så sprayene er et eget lite trylleshow i seg selv... Sprayene leveres i flasker med kun pulver i bunnen. Dette pulveret skal blandes ut med varmt vann, og vips har man den lekreste shimmer-sprayen man kan tenke seg. Det at sprayene leveres med kun pulver i seg, gjør at de veier veldig lite og dermed gjør frakten både rimeligere og enklere.  
Slik så sprayene ut når jeg fikk dem.


Jeg fylte de deretter med varmt vann. (Obs: ikke gjør samme tabben som meg og fyll opp med nesten kokende vann. Det ble nemlig veldig varmt i flasken og den bulket seg veldig. Varmt spring-vann holder!) Slik ble resultater etterpå.

Jeg har brukt sprayene på denne 12*12-LOen av pusen vår Lucy. Kantene på LOen har jeg stanset ut med diverse kant-puncher.

På kantene har jeg brukt den ene shimmer-væsken. Denne hadde en annen topp enn sprayene, og kunne påføres langs kantene på arket direkte med en slags svamp øverst som kork. Shimmeret gav en utrolig flott effekt, som desverre er vanskelig å få godt frem på bilder.

Jeg har brukt den brune sprayen til å duse ned et gult journal-ark. Det blå arket er sprayet med den turkise-sprayen.


Jeg har også splættet litt på LOen med begge fargene. Fargene gir en herlig dus shimmereffekt.

Jeg har sprayet noen chipboards fra Dusty Attic med den turkise sprayen. Jeg lot chipboardene ligge litt skrått når jeg sprayet. Fargen har derfor rent nedover og lagt seg i små klumper, noe som gir en større effekt enn om alt er farget like jevnt og mye.

Chipboarden ved bildet er også farget med den turkise sprayen.

Den lille fuglen er farget med et fargepulver som fulgte med spray-settet. Pulveret reagerer med vann og gir en shimrende farge. Skikkelig stilig effekt.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin